esther-rob.reismee.nl

Oman 2014 - iets later dan gepland.......

Rob belde vanmiddag of ik recht op mij stoel zat..... Hij had in zijn paspoort gekeken en tot zijn schrik geconstateerd dat zijn paspoort geen 6 mnd meer had voordat hij vervangen moest worden, maar door de waanzin van de dag dit was vergeten te regelen. Ik uiteraard stil aan de andere kant van de lijn.

Hij had al contact gehad met KLM, douane, marechausse en ambassade Oman, maar je mag niet met een noodpaspoort naar Oman. De grootste tegenstander bleek KLM te zijn aangezien zij verantwoordelijk zijn en zij zelfs een boete kunnen krijgen. Volgens de dame bij de ambassade Oman zou het geen problemen opleveren zolang het papoort nog 3 maanden geldig is. Zij waren zelfs zo behulpzaam een brief te mailen en ze heeft een prive mob gegeven stel dat we problemen zouden krijgen.

Dear Sir,

In regard to your phone call today , mentioning that you are traveling tomorrow morning to Oman and that the passport validity is not exactly 6 Months.

Passport datas:

Expiry date: 15-06-2014

Name: Robert Scheurwater.

I would like to assure you that for Oman its NO problem to entre Oman if the passport is still valid for three months as from your return date to The Netherlands.

Kind regards,

L. Hekal-Dodin

Administration Officer

Embassy of Oman

The Hague

De KLM had de opmerkingen dat wanneer je het toch zou proberen en het wordt opgemerkt je je tickets kwijt bent of we konden ervoor kiezen de tickets (die eigenlijk niet aan te passen waren) met extra kosten om te zetten.

We hebben besloten dat het proberen het het niet waard is, omdat je bij heen- en terugreis dan in spanning zit hoe het gaat verlopen. En we zochten juist een weekje rust.

Auto en hotel konden gelukkig worden geannuleerd.

Kortom op 18 oktober 2014 vertrekken we echt voor een week naar Oman. We zijn nu aan het denken en zoeken wat we nu gaan doen. Volg de blog zou ik zeggen, alleen had ik een andere startverhaal van onze blog in gedachte ;-)

Het reisprogramma dat we hebben verzonnen voor 18 oktober ziet er waarschijnlijk dan ook weer als volgt uit:

Dag 1 Amsterdam - Muscat

Dag 2 Muscat