esther-rob.reismee.nl

Parijs ipv Oman - eind goed, al goed?

Dankzij mijn lieve zus (via vakantieveilingen), die het sneu vond dat dit ons als ervaren reizigers dit kon overkomen, gaan we op donderdag 20 februari 2014 naar mijn langgekoesterde en nooit geweeste droomstad Parijs met eigen vervoer. We zijn tenslotte al een keer op de fiets onderweg geweest naar Parijs toen er onlusten uitbraken en een treinstaking in Belgie wij weer rechtsomkeer moesten maken.

Voordelen: we kunnen naar schaatsen kijken, spinnen, Rob kan toch zijn studie volgen in Tilburg op woensdag (zonder te hoeven spijbelen) en laat ik eens proberen uit te slapen en een op mijn gemak een boek lezen.

Nadeel: geen 25 graden.....

We staan open voor tips om te zeker te moeten bezichtigen als echte toeristen en wellicht kunnen we fietsen huren.

Eind goed, al goed?

20 - 22 februari 2014

Het waren twee geweldige dagen in Parijs. Veel gezien en gelopen. We gaan zeker nog een keer terug.

Hotel was basic maar voldoende voor ons en net buiten Parijs, waardoor we geen parkeerproblemen hadden. Het treinstation lag op 10 min loopafstand en na vier stations stonden we bij warenhuis Lafayette minder in het centrum. Nadat we donderdagochtend om 5 uur waren weggereden en rond 10 uur in het centrum stonden. Helaas was de eerste dag miezer, maar onze vakantie lijkt niet te slagen zonder een regen. Aan het eind van de dag besloten wij het Louvre binnen te gaan. Echt een aanrader, wel erg groot om alles goed te kunnen bekijken. Op het laatste "rende" we bijna de schilderijen/beelden voorbij om toch iets van de grote collectie mee te krijgen.

De volgende dag vroeg op pad met zonnetje. Weer veel gezien en gelopen oa Sacre Coeur en de Eiffeltoren.

Zaterdagochtend besloten geen extra nacht te boeken ivm regenbui en Rob zijn spierpijn door het vele lopen. Hij fietst dus liever.

Kortom goed uitgerust, gesport en cultuur opgesnoven.